Sci-fi eko boty - Neplýtvejme

5.01.2018

Sci-fi eko boty

Iguaneye. Jmenují se Iguaneye a mají český e-shop a osm barev. Myslím, že jsem už dala docela dost najevo, že mi na bezobalu nevoní to neustále se vracení do minulosti a upírání pokroku. Zabýváme se tím jak zmenšit odpad individiálně, ne ale hromadně - akce rozdávání látkových pytlíků v den země byl úžasný nápad, tleskám! Ale tam to nekončí, možná jenom začíná. Měli by jsme se mnohem víc soustředit na odbourání plastu jako planeta, ne jako jedinec, protože ať se vám to líbí nebo ne, je nás takto individiálně málo. 
Možná je to jenom tím, že mám ráda vesmír, sci-fi filmy a podobně, ale kožené kristusky nebo různé barefootky s neopracovanými kraji se mi prostě nelíbí, i když je všichni bezobaláci vzývají. Přírodní, rozložitelná móda a obuv, hlavně udržitelná! No tak já mám boty, co vypadají jak z budoucnosti a jsou eko. Drsné, co?

Jsou z Elastomeru, což je Biologicky odbouratelný materiál, v tomto případě má takovou gumovou konzistenci; napíná se, vrtí se, přisává se... prostě čupr dupr, značka ideál. Krom toho je zde Korková vložka, mírně tvarovaná. Je na těch botách spousta detailů, třeba síťka zatavená do korku která zajišťuje že se nerozdrolí nebo dírky pro odvod potu a žebrování ze vnitřní strany pro lepší vzdušnost. Někdy když došlápnu, tak cítím vibrace z těch mřížek.
Zkoušela jsem si dvě velikosti a šla do těch menších, protože mi přišlo, že mi padnou lépe. První pořádný výlet zvládly skvěle, teď mám ale pocit, že se mi v nich hrozně potí paty a tím pádem kloužou. Nevím upřímně, čím by to mohlo být, ale asi na patě do korkové vložky vyrazím dírky o něco větší, aby tam byl lepší odvod vzduchu... nebo budu doufat, že to přejde, protože třeba když jdu po schodech, tak se vyzouvají a to stejně při řízení.
Jsou ale jinak úplně maximálně pohodlné! Na jednom prstu se mi vyrobil puchýř ale kdo si takový při rozcházení bot neudělal? Tyto drží rekord na nejmenší počet zranění - všechny boty mi vždy sedřou paty do masa a vyrobí nejméně čtyři puchýře.
Mám je sice na nohou jenom 4 dny, ale mohu je doporučit. Jsem z nich nadšená, i když jim kloužou ty paty. Skvělou výhodou je, že dělení co je mezi palcem a ostatními prsty nesahá až úplně nadoraz, takže nejsou jako žabky, že by vás dřely. Krásně obepnou palec a jistí tak botu na noze i když se vysvlíkne ta pata (což se zatím stalo jenom dvakrát a jednou z toho na schodech). Co mě překvapilo když jsem si je obula hned na poprvé bylo, že mě v nich bolí právě ty palce. Hned po prvním výletě to ale přešlo; materiál se vytvaroval.
V Japonsku už si do nich stačili nacpat ponožky (takové ty do žabek) a návleky na nárty alá baletní punčocháče (co nemají špičku a patu). Jestli si tady ta pata sedne, asi o tom začnu taky uvažovat, abych jim prodloužila dobu nošení. Jsou fakt čuprózní a doporučuji, devět prstů z deseti! 

2 komentáře:

  1. Co se týče konceptu a 100% recyklovatelnosti - klobouk dolů. Ale design mě moc neoslovil, trochu mi nevoní, že jsou vidět z větší části prsty :( Je to škoda, protože jinak bych do nich šla. Myslím, že kdyby tuto část vytvořili tak, aby prsty byly skryty (jako u klasických balerinek) byly by lépe kombinovatelné a určitě by to oslovilo více žen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho designu jsem se právě taky původně trošku bála, protože jsem nevěděla jak daleko prsty sahají pod tím "krytím" a přišlo mi to takové divné, ale pak jak jsem je měla na nohách, tak to byl úplně jiný pocit. Nějak mi to cvaklo a mě se šíleně zalíbily přesně tak, jak byly :D
      Jinak teď připravují druhou řadu, jménem Jungle, které naopak nemají to krytí na prsty vůbec - obepínají celý palec a patu tak, jako tady, ale chybí část na prsty, takže vypadají trochu jako žabky a nejsou takové, od pohledu, scifi :D Plné balerínky od nich bych ale taky brala - tyto boty designovali k tomu, aby nahradili žabky.
      Mě se ještě u tohoto designu líbí, což mi došlo později, že tím že nekryjí prsty, nedělají na nich puchýře; na ty já hodně trpím, takže pro mě výhoda :)

      Vymazat